Ravnanje s čustvi v delovnem okolju

Logo: Glotta Nova

Naziv ustanove

Glotta Nova
Lokacija
Ljubljana ali po dog.
Trajanje programa v besedi
2 x 4 ure ali 8 ur
Trajanje programa
Krajši
Način izobraževanja
V živo
Področje učenja
Družboslovje in humanistika
Regija
Osrednjeslovenska
Začetek
Kontakt
Danica Šprah
danica@glottanova.si
01 5200670

1. Pomen čustev v delovnem okolju:
Kako pomembna je čustvena pismenost, so potrdile že številne raziskave. Posledice neustreznega ravnanja s čustvi se kažejo na različne načine, kot so neustrezni (konfliktni) medosebni odnosi, odsotnost ali pomanjkanje socialne mreže, slaba samopodoba, nizka samozavest, slabša je tudi posameznikova odzivnost na stres in posledično tudi slabše človekovo zdravje. Vse navedeno se odraža tudi na delovnem mestu, v odnosih z zunanjimi in notranjimi strankami, večja je odsotnost z dela, zmanjšana je produktivnost in posledično tudi delovna uspešnost.
Vsebine: Vpliv čustev na komunikacijo v delovnem okolju, Model 5 ravni komunikacije (1. raven: stereotipni razgovor; 2. raven: poročanje dejstev o drugih; 3. moje zamisli in mnenja; 4. moje misli in občutki, čustva; 5. vrhunska komunikacija: iskrenost v odnosu).

2. Prepoznavanje čustev:
Čustva so nenehno prisotna v medosebni komunikaciji in predstavljajo sestavni del vsake medosebne interakcije. Če poznamo svoja čustva in čustva drugih ljudi, so nam njihova dejanja lažje razumljiva.
Vsebine: Kaj je čustvo in vrste čustev; Pogoji za nastanek čustev; Primarna, sekundarna in instrumentalna čustva, ter njihov vpliv na komunikacijo, Samozavedanje in razumevanje lastnih čustev ter njihovih učinkov, Poznavanje in ustrezno vrednotenje lastnih sposobnosti in omejitev, Empatija, razumevanje čustev, potreb in skrbi drugih ljudi, ter sposobnost vživljanja v druge.

3. Ravnanje s čustvi:
Vsako čustvo ima svoj pomen, tudi tista, ki so neprijetna, saj vsako čustvo o nas in o drugih prinaša pomembno sporočilo. Pove nam, kdaj se oddaljujemo od naših ciljev, vrednot, prepričanj, standardov, kdaj so naše meje kršene in kaj nam prinaša dobro počutje, zadovoljstvo v delovnem okolju in rast. Omogočajo nam, da se znamo postaviti zase in da znamo ustrezno ravnati tudi v odnosu do drugih in spoštovati tudi njihove meje. Kar nam omogoča dolgoročno partnerstvo in uspešno sodelovanje tako z zunanjimi kot tudi notranjimi strankami.
Vsebine: Neustrezno ravnanje s čustvi; Vodila pri delu s čustvi: sprejemam svoja čustva, izbiram odziv; Pet korakov za učinkovito ravnanje s čustvi; Sprejemanje in podajanje konstruktivne kritike; Obvladovanje neprijetnih situacij / dogodkov; Odzivi po načelih empatične komunikacije; Timsko delo in podpiranje sodelovanja.

4. Akcijski načrt razvijanja lastne sposobnosti ravnanja s čustvi in spremljanje lastnega razvoja.