Mednarodna konferenca IACE HOF 2024, ki je potekala od 7. do 9. novembra v Firencah, je bila petkova slavnostna podelitev priznanj novi generaciji izjemnih posameznikov, ki so s svojim prispevkom zaznamovali področje izobraževanja odraslih.
Vedno na tekočem, ker z lahko.si najdete vse, kar je pomembno – novosti, dogodke in navdih za vsak dan.
Mednarodna konferenca IACE HOF 2024, ki je potekala od 7. do 9. novembra v Firencah, je bila petkova slavnostna podelitev priznanj novi generaciji izjemnih posameznikov, ki so s svojim prispevkom zaznamovali področje izobraževanja odraslih.
Z veseljem sporočamo, da so prijave na razpis za priznanja Andragoškega centra Slovenije (ACS) odprte!
Sredi tedna se je začela prva vseslovenska medijska kampanja z novo spletno stranjo in aktivnimi družbenimi omrežji!
23. Festival za tretje življenjsko obdobje (F3ŽO) je uspešno za nami.
Bilo je živahno, zanimivo in praznično.
ACS je letos že dvanajstič zapored skupaj s partnerji ozaveščal o vseživljenjskem učenju in izobraževanju odraslih ter medgeneracijskem učenju in dejavnem staranju.
Tretja številka UIL Library Alert je odličen vir za vse, ki želite biti na tekočem z najnovejšimi informacijami o izobraževanju, digitalni pismenosti in vseživljenjskem učenju. V tej številki boste našli zanimive in aktualne vsebine, med katerimi izstopajo naslednje:Izpostavlja dva članka iz revije ELM Magazine:
Ste se kdaj vprašali, kako delujejo možgani in kaj vse se dogaja tam zgoraj?
Andragoški center Slovenije (ACS) v okviru podeljevanja priznanj za izjemne dosežke v vseživljenjskem učenju (VŽU) vabi kandidate k prijavi za člane regijskih komisij.
V peti številki novičnika, EAEA izpostavlja ključne projekte in pobude na področju izobraževanja odraslih v Evropi. Zaključna konferenca projekta Partner-UP, ki je potekal
Letni posvet o izobraževanju odraslih je že tradicionalno stanovsko srečanje, ki zaokroža dejavnosti in rezultate v politiki, razvojno-raziskovalnem delu in praksi izobraževanja odraslih v Sloveniji ter obenem opozarja na skupne izzive na tem področju, ki bodo krojili naše delovanje v prihodnje.
Nacionalni statistični uradi običajno izvedejo anketiranje odraslega prebivalstva o vključenosti v vseživljenjsko učenje (VŽU) na vsakih štiri do šest let, in sicer preko Ankete o izobraževanju odraslih (AIO). Anketiranja so bila izvedena v letih 2007, 2011, 2016 in 2022.
Digitalne tehnologije vse bolj spreminjajo svet, v katerem živimo in delamo, ter vplivajo na številne vidike našega življenja. Da bi posameznik lahko učinkovito deloval v sodobni družbi, se uspešno razvijal in bil konkurenčen na trgu dela, potrebuje osnovne digitalne spretnosti.
V sodobni družbi, kjer se nenehno spreminjajo okoliščine dela, družbenega udejstvovanja in življenja, postaja vseživljenjsko učenje ključnega pomena. Soočenje z novimi izzivi zahteva od posameznikov in družbe, da stalno pridobivajo nova znanja in spretnosti. To vključuje ne le formalno izobraževanje, temveč tudi neformalno in priložnostno (izkustveno) učenje.
Prvo načelo izobraževanja, usposabljanja in vseživljenjskega učenja poudarja, da ima vsak posameznik pravico do kakovostnega in vključujočega izobraževanja ter usposabljanja, ki mu omogoča pridobivanje in ohranjanje znanj ter spretnosti za polno udeležbo v družbi in uspešno prilagajanje spremembam na trgu dela.
Sodelovanje odraslih v formalnem izobraževanju ima ključno vlogo pri spodbujanju vseživljenjskega učenja in razvoja veščin. V Sloveniji ima več kot 21 % odraslih, starih 15 let in več, doseženo le osnovnošolsko izobrazbo ali manj, pri čemer obstajajo pomembne razlike med spoloma: 25 % žensk v primerjavi z 18 % moških.
Vključenost odraslih (25–64 let) v vseživljenjsko učenje v Sloveniji je od leta 2010 večinoma upadala, z izrazitim padcem po izbruhu epidemije COVID-19. Leta 2021 pa je vključenost močno narasla, predvsem zaradi spletnih seminarjev, povečane ponudbe javnih izobraževanj in brezplačnih programov. Po nadaljnjem povečanju v letu 2022 se je leta 2023 spet zmanjšala.
Znanje je nekaj, česar nam nihče ne more vzeti.
Izšlo je poročilo o uporabi umetne inteligence (UI) v izobraževanju (AI Report). V njem so izpostavili velike koristi za izobraževanje. Opozorili pa so, da so z njeno uporabo povezana tudi tveganja.
Znanja, spretnosti in kompetence so naš največji zaklad, ki nam ga nihče ne more vzeti. Pomen njihovega pridobivanja na vseh ravneh in v vseh življenjskih obdobjih je eno od vodil projekta Ozaveščanje, obveščanje različnih javnosti in spodbujanje k večji vključenosti v VŽU.