Reševanje problemov v skupini (timu)

Logo: Glotta Nova

Naziv ustanove

Glotta Nova
Lokacija
Ljubljana ali po dog.
Trajanje programa v besedi
2 x 4 ure ali 8 ur
Trajanje programa
Krajši
Način izobraževanja
V živo
Področje učenja
Družboslovje in humanistika
Regija
Osrednjeslovenska
Začetek
Kontakt
Danica Šprah
danica@glottanova.si
01 520 06 74

1. Definicija problema in opredelitev protokola za iskanje rešitev:
• Problem je tema, ki jo izpostavi eden od udeležencev. Beseda problem je termin, ki vsebuje zavedanje nujnosti in terja takojšnjo iskanje rešitev. Problem nima le ene rešitve in lahko k njegovemu razreševanju pristopimo na različne načine s pomočjo vprašanj in uvidov, ki jih delijo soudeleženci, člani podporne skupine. Pri tem uporabimo različne pristope k učinkovitemu iskanju rešitev, kot so pozunanjenje »problema«, uporaba metafore, umestitev v pripoved/naracijo, ki omogoča drugačen pogled na temo itd.
• Vsebine: posredovanje izkušnje na jasen in razumljiv način, aktivno poslušanje, razvijanje empatije.

2. Iskanje rešitev s pomočjo vprašanj in reflektivnega povratnega sporočila podporne skupine:
• Člani skupine postavljajo odprta vprašanja treh ravni (kognitivne in čustvene ravni, ter ravni delovanja), ki pomagajo sodelavcu, katerega »problem« je v ospredju, do globljega ali drugačnega razumevanja situacije, kar odpira možnosti za nove rešitve, odnos do nastale situacije ali spremembo v vedenju. Udeleženci v skupini, glede na kontekst, delijo tudi svoje izkušnje ali reflektivno povratno sporočilo skozi osebni pogled.
• Vsebine: postavljanje odprtih vprašanj, zavedanje različnih vidikov situacije, zaznavanje in prepoznavanje nebesedne govorice in čustev, izražanje mnenja in podajanje »JAZ« sporočil, upoštevanje sistemskih vidikov trenutne situacije in usmerjenost k cilju.

3. Oblikovanje ustvarjalnih idej in učinkovito delovanje za doseganje sprememb:
• Sodelavec se odzove na prispevek podporne skupine v povezavi s »problemom« oziroma izzivom, s katerim se srečuje, deli s podporno skupino, kako je doživel njihovo reflektivno povratno sporočilo in opredeli korake za pristop k uspešnemu doeganju želenega cilja.
• Vsebine: reflektivno povratno sporočilo, prepoznavanje čustev, ustvarjanje zavedanja, opredelitev nadaljnjih korakov v smeri želenega cilja.

4. Akcijski načrt prenosa pridobljenih veščin v prakso:
• Sodelavec oblikuje akcijski načrt in opredeli strategijo ter podporne mehanizme za dosego svojega cilja.
• Vsebine: postavljanje ciljev, aktivno poslušanje, ustvarjanje zavedanja, delovanje v smeri želenega cilja.
•Spremljanje napredka med obema srečanjema skladno z dogovorom v skupini

5. Doseganje želenih rezultatov:
• Kaj nam je uspelo prenesti v prakso? Kaj deluje in kaj še potrebujemo?
Možnosti prenosa pridobljenih veščin v druge delovne kontekste.
• Vsebine: učinkovita vprašanja, razvojna miselna naravnanost in toga miselna naravnanost, aktivno poslušanje, reflektivno povratno sporočilo.