Slovenščina za učitelje - Od jezikovnega izziva k rešitvi: učinkovita raba sodobnih jezikovnih priročnikov in tehnologij v šoli

Logo: Zavod sv. Stanislava

Naziv ustanove

Zavod sv. Stanislava
Lokacija
Zavod sv. Stanislava, Štula 23, 1210 Ljubljana Šentvid
Trajanje programa v besedi
Ure: 8.00-16.00
Trajanje programa
Krajši
Način izobraževanja
V živo
Področje učenja
Usposabljanje za učitelje
Regija
Osrednjeslovenska
Kontakt
Zavod sv. Stanislava
seminarji@stanislav.si
+386 (0)1 58 22 164

Z jezikom smo ves čas v stiku, v njem se sporazumevamo, poučujemo, se učimo in znanje tudi preverjamo. Je osnovno orodje večine učečih (se), zato je smiselno, da jeziku in razvijanju sporazumevalne zmožnosti namenimo dovolj priložnosti. Eden izmed temeljnih ciljev razvite sporazumevalne zmožnosti je učinkovita in ustrezna raba jezika, ki prav gotovo obsega tudi slovnično, pravopisno in slogovno ustrezna besedila. Ker se jezik ves čas spreminja, s tem pa tudi njegova norma, je prav, da se učitelji ves čas seznanjajo s spremembami in novostmi v slovenskem knjižnem jeziku ali povedano drugače, da znajo pravilno in smiselno tvoriti besedila. Le tako bodo namreč lahko primeren vzor učencem in dijakom, ki jih poučujejo. Na seminarju se bomo posvetili predstavitvi novosti, ki jih prinašata nova nastajajoča jezikovna priročnika eSSKJ in ePravopis, udeležencem pa bomo predstavili tudi najrazličnejša orodja in priročnike, s katerimi si lahko pomagajo pri razvijanju svoje sporazumevalne zmožnosti v slovenskem jeziku, posledično pa tudi pri razvijanju sporazumevalne zmožnosti učencev in dijakov. Na podlagi vnaprej pridobljenih konkretnih besedil učiteljev se bomo posvetili jezikovnim izzivom, s katerimi se učitelji soočajo, in opozorili na najpogostejše napake v šolskem prostoru. Na seminarju se bodo udeleženci spoznali tudi s konkretno (naprednejšo) uporabo slovarjev na portalih Fran in Franček, jezikovnih korpusov in drugih jezikovnih virov, ki jih bodo nato na podlagi na novo usvojenega znanja uporabili pri konkretnih jezikovnih vprašanjih. Ker bo delo zastavljeno delavnično, bo veliko priložnosti za krepitev najrazličnejših kompetenc (uporaba IKT, kritično razmišljanje, raziskovalno delo itd.).