Umetnost in družba

Logo: Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje, združenje za izobraževanje in družbeno vključenost

Naziv ustanove

Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje, združenje za izobraževanje in družbeno vključenost
Lokacija
Ljubljana
Trajanje programa v besedi
Ure: 60
Trajanje programa
Krajši
Način izobraževanja
V živo
Področje učenja
Družboslovje in humanistika
Regija
Osrednjeslovenska
Začetek
Kontakt
Maša Sedar
masa.sedar@sutzo.si
01 433 20 90

OKVIRNA VSEBINA

Umetnost najbolj slikovito, če ne tudi najbolj stvarno, odseva čas in prostor, ki sta jo ustvarila. Podobe nam skozi simbole, alegorije, drame ali pa pretresljivo neposredno pripovedujejo o življenju posameznika in družbe.

Tematski sklopi:

Secesija in njen pomen za razvoj slovenske knjižne ilustracije in oblikovanja vidnih sporočil.
Obdobje ob koncu 19. in začetku 20. stoletja je zadnji evropski umetnostni slog, ki je vključeval vsa področja ustvarjalnosti. Za nas je še posebej pomemben, saj smo dobili možnost uveljavljanja lastnega izročila v umetnosti, še posebej izvirno ilustrirano knjigo.

Véliki meceni, zbiratelji in njihovi umetniki.
Vloga osebnosti v razvoju umetnosti. Naročniki in različni podporniki umetnosti so bili od nekdaj bistveni za razvoj in ohranjanje kulture. V tesni povezavi z največjimi ustvarjalci svojega časa so prelomno vplivali na zgodovino. Osrednja tema: Dvori, Vélike zasebne zbirke.

Vpliv množičnih medijev in popularne kulture na podobe likovne umetnosti.
Že razvoj grafike in tiska sta bistveno posegla v status umetnine, ob razcvetu filmske industrije in vplivu množičnih medijev pa je ta pridobila novo ikonografijo in estetiko.

CILJI

Poglobiti pogled na zgodovino, družbo in posameznike skozi likovno umetnost prek posebnih, pogosto osebnih zgodb in ob spoznavanju manj obče poznanih dejstvih.
Odkrivanje ozadja t. i. vélikih zgodb, mojstrov in umetnin in učenje po načelu »dulce cum utile« ali »prijetno s koristnim.
Celosten pristop k umetnini nam omogoča širši pogled na širšo družbo, v kateri je ta nastala.
Poleg ugodja ob odkrivanju (še) neznanega v umetnosti bolje razumeti svet in sebe, tako v davnini kot danes.